Tietosuojaseloste

Yhteyshenkilö: yhdistyksen rahastonhoitaja.
Yhteystiedot: pattilamtb@gmail.com

3. Rekisterin nimi

Pattila MTB Ry jäsenrekisteri.

4. Rekisteröidyt

Rekisteri koostuu jäsenten yhteystiedoista.

5. Rekisterin pitämisen ja henkilötietojen käsittelyn perusteet ja käyttötarkoitus

Yhdistyksellä on yhdistyslakiin perustuva velvoite pitää jäsenistään jäsenrekisteriä (YhdL 3:11.1 §). Jäseniltä on pyydetty myös suostumus tietojen säilyttämiseen. Jäsenrekisteriä käytetään yhdistyksen jäsenten määrän seurantaan, jäsenmaksujen seurantaan, jäsenten tiedottamiseen ja mahdolliseen jäsentutkimukseen.

6. Käsiteltävät henkilötiedot

Rekisteri sisältää jäsenistä seuraavia tietoja:
Nimi
Kotikunta
Sähköpostiosoite
Pyöräilyn eri osa-alueiden kiinnostuksen kohteet

7. Säännönmukaiset tietolähteet

Tieoja kerätään jäseniltä itseltään heidän liittyessään jäseneiksi. Jäseneksi liittymisen yhteydessä täytetään jäsentietolomake verkkosivulla.

8. Tietojen luovutus ja siirtäminen

Jäsentietoja ei luovuteta eteenpäin.
Tulevaisuudessa voimme luovuttaa tietoja eteenpäin esimerkiksi tutkimuskäyttöön vain jäsenten suostumuksella.

Jäsentietoja ei luovuteta EU/ETA -alueen ulkopuolelle.

9.  Tietojen suojaus

Jäsenrekisterin tietoja säilytetään salsanalla suojatussa kansiossa. Jäsenrekisterin tietoja pääsee katsomaan vain etukäteen määritelty hallituksen jäsen, tässä tapauksesssa Pattila MTB Ry:n rahastonhoitaja, hallituksen puheenjohtaja sekä sihteeri.

10. Tietojen käsittelyn kesto

Tietoja säilytetään jäsenrekisterissä niin kauan kun jäsenyys kestää. Jäsenyyden päättyessä tiedot poistetaan jäsenrekisteristä.

Mikäli yhdistys järjestää kilpailuja tai muita tapahtumia, joissa kerätään osallistujalista, säilytetään osallistujalistan tiedot kirjanpitolain velvoittamat 6 vuotta.

11. Tietojen käsittelijät

Jäsenrekisterin tietoja käsittelee hallituksen rahastonhoitaja, puheenjohtaja sekä sihteeri.

Myöhemmin yhdistys voi ulkoistaa henkilötietojen käsittelyn osittan kolmannelle osapuolelle. Kuitenkin siten, että henkilötietoja käsitellään voimassaolevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.

12. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi

Yhdistyksen henkilötietojen käsittely ei sisällä automaattista päätöksentekoa tai profilointia.

13. Rekisteröityjen oikeudet

Jäsenillä on oikeus tarkistaa heistä itsestään rekisteriin tallenetut tiedot, joita ovat tässä tapauksessa nimi, kotikunta ja sähköpostiosoite, sekä eri pyöräilylajieihin kohdistuva kiinnostus. Jäsenillä on oikeus pyytää rekisterinpitäjää korjaamaan virheelliset yhteystiedot.

Vastustamisoikeus. Yhdistyksen jäsenellä on oikeus vastustaa henkilötietojansa käsittelyä, mikäli hän kokee, että henkilötietoja on käsitelty ilman asianmukaista oikeutta.

Poisto-okeus. Yhdistyksen jäsen voi pyytää tietojensa poistamista yhdistyksen rekisteristä. Jäsenellä on myös oikeus rajoittaa tietojansa käsittelyä.

Tiedonsiirto-oikeus. Yhdistyksen jäsenellä on oikeus siirtää tietojaan järjestelmästä toiseen.

Valitusoikeus. Yhdistyksen jäsenellä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle mikäli kokee, että henkilötietojen käsittelyssä ei ole noudatettu tietosuojalainsäädäntöä.

14. Yhteydenotot

Muutospyynnöt, tarkastuspyynnöt tai muut henkilötietoja koskevat pyynnöt tulee esittää kirjallisesti. Pattila MTB Ry:n rekisterinpitäjään saa yhteyden lähettämällä sähköpostia osoitteseen pattilamtb@gmail.com

15. Muutokset tietosuojaselosteessa

Muutokset tietosuojaselosteessa tullaan mainitsemaan selosteen yhteydessä. Selosteeseen tehdyt muutokset päivätään.